Carriere

Presentatie en Dagvoorzitterschap

Milika is beschikbaar voor het presenteren en leiden van informatieve bijeenkomsten in het land. Ook wordt zij regelmatig gevraagd voor het in goede banen leiden van een bedrijfsfeest. Of het nou gaat om een bomvol theater met 800 medewerkers van een multinational of een intieme discussie met 40 leidinggeven. Zij is een enthousiaste dagvoorzitter die een zaal betrokken weet te krijgen. Milika is als professioneel journalist verbonden aan de NVJ (Nederlandse Vereniging van Journalisten).

Referenties >

Presentatie/Artiest Apassionata   Atlas Copco Journaal

Voor het bekijken van het eerste Atlas Copco Journaal (met daarin interview

Ineke Dezentjé Hamming-Bluemink en Bob van Wijnen) klik op; Atlas Copco Journaal

 

Televisiecarriere

De carriere van Milika op televisie begon als als omroepster bij de TROS. In 1995 werd de nieuwe zender SBS6 gelanceerd. Samen met Gallyon nam zij de presentatie in handen van Hart van Nederland. Dat is in de loop der jaren een succesvol en dagelijks veelbekeken programma geworden.
Milika heeft voor SBS meer programma’s gepresenteerd. Zoals het middagmagazine Goedenavond Nederland, het themamagazine Dieren Gered en de serie In Actie voor Dieren i.s.m. het IFAW.


Ook de presentatie van het avondvullende live-progamma Het Nationale Verkeersexamen heeft zij jarenlang verzorgd. In deze categorie deed zij ook het progamma de Nationale Inkomenstest. En het politieke programma ’waar stem ik op’.
Door andere zenders wordt zij regelmatig uitgenodigd deel te nemen aan een programma. Zo was zij 1 van de 10 bekende vrouwen in de eerste serie van Ranking the Stars, was zij te gast bij Life and Cooking, Praatjesmakers, Goedemorgen Nederland etc.. Ook deed zij mee aan een bloedstollende act in het SBS programma De Nieuwe Uri Geller..

 

Reclamecarriere

Al tijdens het VWO werd zij geselecteerd voor een dansopleiding; de Nelroos Academie in Amsterdam. Ze haalde haar diploma en dacht een danscarrière tegemoet te gaan. Na enkele jaren begon haar zakelijke instinct toch te kriebelen en kwam zij in de zakenwereld terecht. Eerst bij SIRE waarna zij gevraagd werd bij een reclamebureau te komen werken. Omdat het een klein bureau was kon zij zich al snel alle facetten van het vak eigen maken. Omdat zij gevraagd werd als omroepster bij de TROS en dat wilde combineren met de reclamewereld was zij genoodzaakt een overstap te maken naar een ander bureau. Behalve accountmanagement deed zij daar ook de mediaplanning en schreef zij teksten voor diverse klanten. Na enkele jaren in het buitenland te hebben gewoond en gewerkt ging zij vol goede moed en enorm veel drive aan de slag bij een middelgroot reclamebureau. Na enkele jaren nam zij de gewaagde stap voor zichzelf te beginnen. Reclamebureau AdSolute BV was geboren.